Commerciële kredietverlening

De huidige economie pusht bedrijven van ieder formaat om kosten te verlagen en diensten te stroomlijnen. De klant komt steeds meer centraal te staan en er wordt meer en meer aandacht besteed aan de klantbeleving. Wat deze bedrijven van hun eigen processen en diensten verwachten, verwachten zij ook van de financiële instituten waarmee zij zaken doen. Het proces van het verstrekken van zakelijke leningen is daardoor een significante transformatie aan het ondergaan. Terwijl commerciële kredietverlening-processen van origine tijdrovende processen zijn met een  doorlooptijd van enkele dagen of zelfs weken, verwacht de moderne klant een kredietaanvraag te kunnen indienen hoe en wanneer het hem uitkomt. In plaats van het bezoeken van een lokale vestiging van de kredietverstrekker tijdens kantooruren, verwacht de klant nu ’s avonds een krediet aan te kunnen vragen vanaf zijn bank, via een mobile device.

Met behulp van BPM kan aan veel van deze nieuwe eisen van de steeds kritischere klant tegemoet worden gekomen. Door het kredietaanvraag-proces beschikbaar te maken voor de klant en meerdere devices te ondersteunen, zijn de beperkingen die het bezoeken van een vestiging opleggen verwijderd. De klant heeft de vrijheid om een krediet aan te vragen, aanbiedingen te vergelijken en om assistentie te vragen op een wijze en moment die hem/haar uitkomt.

Hoewel het online deel van het proces het meest zichtbaar is voor de klant, is het back-end gedeelte van het proces minstens zo belangrijk wanneer men probeert kosten en doorlooptijd te verminderen. Door de bepaling van kredietrisico, prijs, compliance, taxatie van het onderpand en borgstelling te automatiseren/ondersteunen kan een financieel instituut zijn kredietaanvraag-proces optimaliseren en zo zijn doelstellingen bereiken. Voor de meeste stappen waarbij beslissingen moeten worden genomen op basis van de antwoorden op een reeks vragen, kan de decision driver solution het implementatieproces sterk versnellen.

De meeste stappen in een kredietaanvraag-proces kunnen worden geautomatiseerd en ondersteund; van de online aanvraag tot het toewijzen van kredieten na ontvangst van het ondertekende contract.

“Onze consultants hebben met succes diverse transformatie programma’s ondersteund bij diverse grote financiële instituten en kunnen u helpen uw commerciële kredietverlening-diensten te transformeren.”

Enabling change: “Business and IT working together as one team.”
Bert Westeneng

it is SmartRules’ mission to implement  ‘a better way of working’ for our clients, executed by a great team of people!

    Sorry, no posts matched your criteria.
Why is today's business so complex? We'll help you managing it with our innovative and agile solutions!